Vad säger ni om hysterin med vitt, vitt och vitt? Svenskar tycks sälja och slänga sina möbler i en hastighet jag aldrig tidigare beskådat för det nästan hippa ordet V I T T.
Är V I T T redan uttjatat, "ounikt" och passé?
Eller är det det allra högsta modet, industrikänslan av högblankt fyrkantiga möbler, som kommer leva kvar i de svenska hemmen i årtionden till?
Delge gärna dina tankar kring V I T T.
Velouria, 2010-04-22
Jag är uppvuxen i ett hem med vita väggar, så det är inget nytt eller en trend för mig.
Vad har sälja/slänga möbler med vitt att göra, egentligen? Det här för mig tillhör mer slit-och-släng idiotin. Jag hoppas den hysterin kommer övergå mer i ett långsiktigt och hållbart tänkande när det gäller allt, inte bara möbler.
Högblankt tror jag kommer försvinna inom en snar framtid, men varken det eller industrikänsla är direkt kopplat till vitt heller.
Lakritstrollet, 2010-04-23
Jag kan tycka att det kan bli för mycket vitt överallt. Det är ganska lätt att lyckas med sin inredning om man håller sig till vitt. Det är snyggt, men det kan bli lite trist. Jag gillar själv vitt, men tycker det är snyggt att bryta av med en mörk möbel eller liknande.
Vitt högblankt tror jag kommer kännas omodernt om 5 år. Ungefär som man tycker nu om ett kök i ek, som jag tyckte var snyggt för 5-10 år sedan. Nu har vitt högblankt varit "hett" ett tag.
gabribella, 2010-04-24
Jag tror inte på vitt,högblankt och kantingt i längden, men vitt i olika nyanser och rundare former har väl nästan alltid funkat? Här hemma kommer vi nog köra på vitt ett bra tag till i alla fall =)