Var tvungen att skriva detta efter att jag läst andras synpunkter om hur människor inreder sina hem!
Men halåå.
Hur länge ska vi människor ha något att säga om varandra, se på andra på ett sådant konstigt sätt, tycka illa om andra, hata och till och med ha konstiga synpunkter hur de inreder sina hem.
Inte konstigt att kriget aldrig slutar och det som händer över världen eftersom just dåliga tankar överförs vidare och skapas hat bland människor.
Jag tror att alla dessa människor inte vet hur det känns att utsättas för våld eller kränkning!
Jag förlorade allt jag ägde under kriget men inte bryr jag mig om det istället så sorger jag att jag förlorade mina vänner, familjemedlemmar, grannar men här sitter man bakom sina datorer och har synpunkter hur andra ska ha och inte ha sina hem. ”Väx upp människan!”
Jag tror att styleroom inte har skapat hemsidan för att vi människor ska ha dåliga åsikter om varandra utan för att vi fick möjligheten att visa våra hem (om vi ville) och att inspireras!
Skit i hur andra har det, hoppa över det album du tycker inte passar dig och låt de ha sina hem hur de vill.
Tycker att alla ska se över hur man ser på andras hem. ”Det är upp till var och en om ni vill titta på något album/hem eller inte! Alla älskar sina hem på sitt sätt oavsett om de inspireras ifrån andra lika väl som att köpa kläder. Alla klär sig utifrån det de ser på reklam-tidning eller människor.
Hoppas ni förstår det jag vill skriva om och inte börjar diskutera andra saker utan låt bli, istället ändra ditt beteende mot andra!
Jag fortsätter att titta på allas album så länge jag vill vara här på styleroom!
Alla är unika på sitt sätt!
//Tack!
Kackholm, 2012-03-21
Jag håller med.
Det är så lätt att skriva något nedlåtande om en annan människa man inte har framför sig. Lätt vräka ur sig utan eftertanke när man sitter bakom en skärm nånstans i Sverige.
Så som ni vill att andra ska vara mot er-så ska ni vara mot andra. Hur enkelt som helst.
Smaken är olika. Men vilket är rätt och vad är fel när det gäller stil? Det finns inga rätt eller fel. Det finns bara olika människor.
Var rädda om varann.
/Elisabeth
Geeky, 2012-03-26
Ja, jag håller med. Så många gånger har jag hamnat i album där medlemmarna precis som alla andra här faktiskt bara vill visa upp sitt hem, inte väntar de sig då få kommentarer om hur de ska göra annorlunda. Ibland läser jag nästan chockat hur en del vräker ur sig lååånga kommentarer med tips, idéer eller negativa åsikter. Såna hör väl mer hemma i hjälp-mig albumen, om någonstans.
Alla vill ju inte ha stockholms-vitt, minimalistiskt och opersonligt, men det är inte alla som accepterar andras smak. Men som du säger, då behöver man inte heller kommentera de album som inte faller en i smaken.
Eden, 2012-03-26
Lägger man ut sitt hem på en sida med nästan 24 tusen medlemmar så kan man räkna med att man får kommentarer som är positiva eller negativa. Jag har varit här länge på denna sida men helt ärligt så förstår jag inte vad det är som gjort dig så upprörd BellaIsabella? Jag tycker inte att jag så ofta hittar folk som skriver otroligt negativa kommentarer.
Sen förstår jag inte hur du Geeky kan bli otroligt chockad över att folk skriver tips och idèer, kan du förklara för mig varför det är så himla negativt? För mig så kan det vara positivt, man behöver inte vara så himla känslig. Men om man är så känslig så kanske man ska försöka att undvika att sätta ut något som är så personligt för en på internet.
Geeky, 2012-03-26
Men fine, chockad var väl inte helt rätt ord. Menar mest att om man inte öppet bett om hjälp eller tips så förstår jag inte grejen. Men det är väl bara jag. Handlar väl inte om ifall man är känslig eller ej.
Rodavillan, 2012-03-31
Håller med BellaIsabella!
Alla behöver inte ha samma smak men har man inte bett om någons hjälp eller åsikt så tycker inte jag att man ska vara taskig och säga att någon har det fult hemma eller att de har taskig smak! Tycker själv det var mer i början när Sr startade som det var väldigt mycket taskiga uttalanden om hur folk inrett sina hem fast de inte bett om det! Det finns väl anledning varför folk inreder som de gör, jo för att de som bor där vill ha det så!! Och vill de ha hjälp så ber de om det!! Det handlar inte om att man e upprörd eller känslig, det handlar om vanligt hyfs för man
Rodavillan, 2012-03-31
Vet ej vad som hände? Men det handlar om vanligt hyfs! Man lägger ut sitt hem för allmän beskådning förman oftast e stolt över sin "borg"!
Du Eden har väl fått en uppfostran du med o borde förstå att man inte vill ha negativ kritik om man inte har valt att be om hjälp! Personliga påhopp kan man vara utan!
Men det finns tyvärr rötägg överallt, även här!
Tycker du ska växa upp Eden!
Tror nog det finns regler även här på Sr, alla till mans o kvinns får nog läsa igenom de då o då.
Rodavillan, 2012-03-31
Läs "Användarvillkor" längst ner på sidan!
BellaIsabella, 2012-03-31
Tycks att vissa har missat helt vad mitt inlägg handlar om!
1. Att människor ALDRIG lär sig att vara elaka mot varandra, utan de har alltid negativa tankar om andra och det är därför som vi har krig över hela världen! (kärlekslösa människor)
2. Att människor får ha sina hem som de ville och trivs med!
3. Att vi INTE behöver säga vad vi tycker hur de inreder för SR skapades inte att be människor ändra på sina hem utan att visa sin inspiration till andra.
För att ALLA här på SR är bra på sitt sätt att inreda sina hem som de vill och trivs med.
Det finns hjälp mig album för de som behöver hjälp med något.
Tror att jag skrev att om någon har några negativa kommentarer om det jag skrev så får man låta bli att svara OK! För att jag slösar inte tid på negativa människor.
//BellaIsabella
Eden, 2012-03-31
Tuvalina: Du är så jävla låg som går på personliga angrepp som "uppfostran" och "väx upp". Bifogar en bild till just dig här.
Jag håller mig fast vid min synpunkt eftersom detta inlägg faktiskt handlade om att just dela med sig den. Vare sig ni gillar de eller inte så kommer alla inte att älska ert hem. Personligen så brukar jag inte kommentera alls om jag ser ett fult hem här på styleroom, utan jag klickar vidare bara. Jag har inget särskilt behov av att kommentera om hur fult det var.
Rodavillan, 2012-04-01
Jag tycker du också e låg som tycker du kan skriva vad du vill till BellaIsabella o Geeky!
Men men, visst kan jag be dig om ursäkt! Värre än så är det inte!