Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

British made-toalettstol

ItasDesign

ItasDesign SE

Publicerat för about 12 years sen
Följ

Hej,

vår fiina toalettstol har tappat sin spolspak, gick mitt itu. Toaletten fungerar i övrigt bra och vi letar nu med ljus och lykta efter en reservdel. Har försökt hitta sekelskiftes-butiker eller reservdelar till just denna typ av toalett. Är det någon därute som har ngt tips på butik eller sida så snälla skriv. Jättetacksam för hjälp.

Bilden visar en liknande toalett, inte precis denna, men spolspaken är väldigt lik vår.

lovalie

lovalie, 2013-04-18

har du kollat diverse byggnadsvårds ställen? byggfabriken.se nackabyggnadsvard.se sekelskifte.se är några jag kommer på nu. du kan säkert googla fram fler ställen. :)

ItasDesign

ItasDesign, 2013-04-19

Tack för tipset, jag har hittat några jag ska kontakta och vi har besökt ett men det var "svårt" enligt dem. Känns ju så där att köpa en ny i samma stil, inte helt billiga och sätta in en "vanlig" blir ju också konstigt stilmässigt. Well ... letar vidare.

Trevlig helg!

najaden

najaden, 2013-04-19

Har du prövat att söka på brittiska sidor? Den typen av toalett är ju vanlig i U.K.

najaden

najaden, 2013-04-20

Dessa säljer snarlika toalettstolar:
http://www.corex.se/?do=products&pid=388
http://www.badex.se/virtuemart/klassisk-design/badrumsporslin/produktserier/burlington/burlington-golvstaende-toalett/vmcchk.html
http://www.f-bruno.com/wc-no3
Kanske kan någon av dem skaffa ett handtag?

ItasDesign

ItasDesign, 2013-04-21

Hej

Tack ni som engagerat er! Trevligt med hjälpsamma människor. Vi lyckades hitta en butik som vi kunde besöka och vi fick hem "ett prov", INTE billigt kan jag säga men strunt samma, betydligt billigare än att hitta en likvärdig toalett. Den funkar ju bra i övrigt och stil så nu har sambon fixat toaletten och vi hade tur som fick en spak som passade. Väldigt bra service får jag säga, de demonterade en befintlig toa och beställer en ny spak från England. Butiken hter Gamla Mejeriet och ligger i Skåne. TOPPEN! http://www.gamlamejeriet.com/

101an

101an, 2013-04-27

Skulle precis tipsa dig om butiken V Värlinge, men kom på att det förmodligen är samma ställe. Men till alla andra i V Värlinge ligger i samma byggnad även en loppis bod och en möbelaffär med nytillverkade klassiska möbler, Bengkers tror jag den heter och sedan mellan V Värlinge och Skegrie ligger Slättarps Gård som är jättemysigt. Väl värda ett besök. :-)

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Produced by Rooms Media AB

Copyright © StyleRoom 2007–2025

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons