Matrummet var det första som blev klart. Jag hade röda dalahästar (se nedan) målade på väggen men ledsnade och målade över dem. Nu käns det dock för vitt så förslag mottages tacksamt. Carl Larsson tavlorna är efter mamma så jag vill gärna ha kvar dem.
Om du vill ha in mer färg kanske du kan måla en fond. Men inte en hel vägg. Måla typ så bred som soffan är. Det kommer nog ta fram tavlorna mer. Släng på lite färg på stolarna när du ändå håller på. Soffan tycker jag är cool.
Jag gillar soffan jag med, men den är så låg att vuxna får bordet i brösthöjd när man sitter i den. Funderar på om det blir bättre om jag målar stolarna i samma röda färg som vitrinskåpen. Har en vit köksoffa som jag funderar på att ta in men den vill jag inte måla om. Kanske ska måla denna soffa röd också och ha dynor i den och hoppas på att det går bättre att sitta i den?
Jag gillar oxå soffan...kanske passar i hallen??
Stolarna är oxå super söta...
Ta en färg ur tavlorna och måla på väggen bakom soffan eller hela köket..
Du kanske kan måla nästa köksbord i samma rödfärg som skåpet och kanske ta bort hörnskåpet, jag tyckte inte att det passade in här.
Vitt grått rött och ek är ju snyggt!!
I hallen får tyvärr inget alls plats om vi vill kunna hänga av oss kläderna = / Men tack iaf = ) Köket ligger för sig och syns inte från matrummet om man inte står i dörren emellan. Att ta en färg ur tavlan är en bra idé, ska kolla om jag hittar någon bra = ) Tack.
janethepain, 2008-09-14
Om du vill ha in mer färg kanske du kan måla en fond. Men inte en hel vägg. Måla typ så bred som soffan är. Det kommer nog ta fram tavlorna mer. Släng på lite färg på stolarna när du ändå håller på. Soffan tycker jag är cool.
MamsellZ, 2008-09-14
Jag gillar soffan jag med, men den är så låg att vuxna får bordet i brösthöjd när man sitter i den. Funderar på om det blir bättre om jag målar stolarna i samma röda färg som vitrinskåpen. Har en vit köksoffa som jag funderar på att ta in men den vill jag inte måla om. Kanske ska måla denna soffa röd också och ha dynor i den och hoppas på att det går bättre att sitta i den?
MamsellZ, 2008-09-14
Eller en fond så bred som soffan och måla soffan och stolarna vita... Då kan ju kanske tavlorna vara kvar också. Hmm..
Petra, 2008-09-15
Jag gillar oxå soffan...kanske passar i hallen??
Stolarna är oxå super söta...
Ta en färg ur tavlorna och måla på väggen bakom soffan eller hela köket..
Du kanske kan måla nästa köksbord i samma rödfärg som skåpet och kanske ta bort hörnskåpet, jag tyckte inte att det passade in här.
Vitt grått rött och ek är ju snyggt!!
MamsellZ, 2008-09-15
I hallen får tyvärr inget alls plats om vi vill kunna hänga av oss kläderna = / Men tack iaf = ) Köket ligger för sig och syns inte från matrummet om man inte står i dörren emellan. Att ta en färg ur tavlan är en bra idé, ska kolla om jag hittar någon bra = ) Tack.
Ansi, 2008-11-17
Soffan är jättegullig, charmigt har du
MamsellZ, 2008-11-18
Tack :)
henrysdotter, 2009-01-23
Synd att göra av med soffan-kanske måla den? Den är läcker i all sin enkelhet tycker jag,,,,
MamsellZ, 2009-01-23
Mmm funderar på det.. Vet inte var jag ska ha den bara.. Börjar bli mycket möbler nu = ) Jag har en vit soffa står där nu..
Anna.Belle, 2009-02-10
Vill du inte ha soffan kan du ge den till mig, hi hi ;-)