Personligen hade jag valt att måla vitt, men eftersom du funderar på knallblått så kanske vitt blir tråkigt? vad med en riktig fin grönfärg då? Grönt känns friskt och är lätt att kombinera med andra färger.
Jag tror det är ett väldans jobb att måla hyllan (antar att du måste slipa ner den först). Du skulle kunna slipa ner bara dörrarna och måla dem i t.ex. grönt och sen genom växter och detaljer skapa mera färg på den. Lycka till!
Detta är ju en bokhylla med potential! OM du vill ha lite färg och inte en hylla som ser ut som alla andras, skulle jag måla den vit med t.ex. orange bakplatta. Alltså att hyllan i sig är vit och det man ser mellan hyllplanen (baksidan) är orange. Det tror jag skulle bli snyggt! Vad sägs?
Skruttans, 2008-11-09
Personligen hade jag valt att måla vitt, men eftersom du funderar på knallblått så kanske vitt blir tråkigt? vad med en riktig fin grönfärg då?
Grönt känns friskt och är lätt att kombinera med andra färger.
Anywhere, 2008-11-09
Jag skulle också måla vitt eller svart/mörkbrun. Beroende på vad du har för andra färger i rummet.
Krikar543, 2008-11-10
Jag tror det är ett väldans jobb att måla hyllan (antar att du måste slipa ner den först). Du skulle kunna slipa ner bara dörrarna och måla dem i t.ex. grönt och sen genom växter och detaljer skapa mera färg på den. Lycka till!
Emsa, 2008-11-11
Detta är ju en bokhylla med potential! OM du vill ha lite färg och inte en hylla som ser ut som alla andras, skulle jag måla den vit med t.ex. orange bakplatta. Alltså att hyllan i sig är vit och det man ser mellan hyllplanen (baksidan) är orange. Det tror jag skulle bli snyggt! Vad sägs?
anivle, 2008-11-12
håller med "Emsa", vitt med en bakgrundfärg som sticker ut! :D