Jag och min kärlek bor i en bostadsrätt på 47 kvm, fördelat på majestätiska 1 ROK.
Flyttar till större i januari 2011 då vi tar vår kandidatexamen som sjukgymnast resp. sjuksköterska.
Vardagsrummet/sovrummet tapetserades 2008, toan renoverades 2009 och nytt golv lades i vardagsrummet/sovrummet november 2010.
Nu är den färdigrenoverad och skall ut på hemnet :)
boppa81, 2009-01-28
Varför inte bara sätta upp ett draperi?
hallonsaft, 2009-01-28
kan du inte sätta den stoa hyllan bredvid soffan istället? Fast den kanske blir för kort mot sängen då..
palmoliw, 2009-01-29
varför inte bygga upp ett loft...med en liten häftig trapp..skulle ge mer yta för er oxå..
lillen, 2009-02-01
jo, den blir för kort, det är en sån där Expedit från IKEA = 150 cm lång.
lillen, 2009-02-01
hade varit bra med draperi på långsidan men då måste hyllan bort och då har vi knappt någon förvaringsmöjlighet. hade tänkt sätta massor av hyllor i nya sovrummet och skrota hyllan.
lillen, 2009-02-01
vår mittemotgranne har så men det är inget vi är intresserade av. det är mysigare ifall man kan få sänghörnan att kännas som ett sovrum ... =)
dotson, 2009-02-02
Hej!
Jag hade nog provat med draperi mellan sängen och soffan från golv till tak. Och sedan sätta en vägg där du har hyllan nu. och framför den väggen skulle jag sätta väggköksskåp från IKEA med vita släta luckor. Ni verkar ju ha högt i tak så sätt hela vägen upp. Skåpen sväljer massor och är bara 37 cm djupa tror jag. Anledningen till att jag inte skulle sätta för helt är att det blir nog jättetrångt i sovrummet om det är så litet och inte har några fönster.
dotson, 2009-02-02
Hej!
Jag hade nog provat med draperi mellan sängen och soffan från golv till tak. Och sedan sätta en vägg där du har hyllan nu. och framför den väggen skulle jag sätta väggköksskåp från IKEA med vita släta luckor. Ni verkar ju ha högt i tak så sätt hela vägen upp. Skåpen sväljer massor och är bara 37 cm djupa tror jag. Anledningen till att jag inte skulle sätta för helt är att det blir nog jättetrångt i sovrummet om det är så litet och inte har några fönster.
bettan, 2009-02-02
Måste ni bygga en hel vägg? Blir det inte lite trång känsla då?
Mitt förslag är att ställa två hyllor - typ den ni har nu men kanske ev. lite högre - som rumsavdelare längs långsidan på sängen istället.
Antingen kan det vara två öppna hyllor eller så sätter ni upp skivor på baksidan - som alltså blir framsida mot soffan, målar skivan och så kan ni t.ex hänga tavlor eller något annat där.
Lycka till med sovrummet!
Då slipper ni se sängen när ni sitter i soffan.
Och ni får ändå som ett litet "sovrum"
lillen, 2009-02-03
Tack för tipset!