Vi har en riktigt ful och tråkig trappa i furu. Vill verkligen göra något med den, men vill inte lägga ut hur mycket pengar som helst.
Har sett många som målar sina trappor vita, vilket jag tycker är jättefint, men nu är det så att alla våra lister och foder är mörk bruna, (se sista bilden på lilla fönstret) så känner att det inte passar in. Alla tips är välkommna =)
lejoss, 2009-07-21
Jag tycker att ni borde måla trappen i samma nyans som fodret på fönster etc (om ni ska ha kvar det) sen tycker jag att ni klär varje trappsteg i heltäckningsmatta, förslagsvis någon beige färg som passar till tapeten alternativt en brun färg som passar till golvet ni har.
iza, 2009-07-21
Skulle måla trappen vit och räcket oxå. Och ta lister en anna gång. Kan ju börja med några i taget. inte så svårt å ta löst och måla dom då du har ork och vill. Har just målat våt trapp VIT och är jätte nöjd.
LitenPalm, 2009-07-21
Hej min mamma och hennes sambo gjorde precis om deras trappa som såg exakt ut som er. De slipade först hela trappan, målade räcket och "hantagen" vita och på trappstegen målade de mörkgrått som passar bra in till deras nylagda stengolv nedanför. Kanske kunde vara en idé för er, fast i en anna kulör kanske? =) /Liten Palm
JuliaLu, 2009-07-24
Hej där! Ert vackra mörka golv kommer att komma fram på ett superfint sätt med ljus färg på trappen. Jag tycker liksom andra här att en bra idé är att måla trappan vit. Ni kan även göra den grå i samma nyans som tapetens bas är. Pricket över i:et är om ni sätter svartvita foton i ramar på väggen i trappen. Gärna "aktiva" bilder med lite rörelse i. Stort lycka till!
predikantvillan, 2010-08-21
hej
Jag skulle målat vagnstyckena vita Och stegen skulle jag betsa i samma bruna nyans som foder o socklar. Min syster har så å det är jätte snyggt!
Supersara1, 2010-08-24
håller med de andra, måla den vit och ta foder och fönster såsmåningom. man kan ju inte göra allt samtidigt. är själv ett fan av svart vitt och hade gärna målat trappstegen svarta och resten vitt, men det är ju jag det (dock skulle jag ALDRIG lägga helteckningsmatta i en trappa!!)