Om du inte vill ha kvar sängaveln så går de lika bra utan! Blir snyggt med en vit sängkappa & vitt överkast + en massa härliga kuddar i ngn favoritfärg. Hade nog bytt ut lampan till en svart i textil samt hängt upp en panelkappa el hissgardin i vitt. Tycker de är snyggast om man håller sig till max 3 färger i ett rum.
Hej! En tanke jag får som kanske är genomgående i bostaden är att då man har mycket mönster på väggarna så bör man hålla sig ifrån att blanda in mer mönster och kanske rikta in sig på att jobba med färger istället. Sänggaveln är ju redan på väg ut har jag förstått. Jättefin tapet i sovrummet. Vet inte om det är bilden som lurar lite men då båda långsidorna är tapetserade i den mönsrade tapeten så får jag en känsla av att rummet känns lite hoptryckt. Men jag kan också tänka att det är trevligt att ha tapeten på den motsatta sidan så man får ta del av den själv, annars har man den ju bara i ryggen hela tiden. Tipset du fick nedan om att sätta gardin på hela väggen brukar kunna bli jättefint, men jag skulle föreslå ett par lätta gardiner för att få lite luft och inte krympa rummet ytterligare. Kanske sätta dem ända uppifrån taket? Lycka till!
Jag tycker att du har satsat så hårt på mönster i sovrummet så det är synd att inte löpa hela linan ut, faktiskt. Jag hade med andra ord tapetserat även fönsterväggen med samma tapet. Om detta inte är ett alternativ hade jag övervägt takskenor med heltäckande gardiner eller att målat väggen i en gråare nyans, för den ser lite naken ut nu.
Jag tror du kommer tjäna mycket på att plocka bort sänggaveln och ev. byta ut den mot en mer "clean" sådan samt diskreta sängbord (nattduksbord). En vågrät tavla/spegel kan vara fint över sängen, som jag tycker borde utrustas med ett snyggt överkast. Kanske en mysig fåtölj kan passa i ett hörn?
Sida 2 av 2:
MamsellZ, 2009-09-18
Varsågod, ska göra en sån själv. När jag får hem träskivan... Tar den inte på axeln direkt och i min bil går den inte in..
leros, 2009-09-19
Om du inte vill ha kvar sängaveln så går de lika bra utan! Blir snyggt med en vit sängkappa & vitt överkast + en massa härliga kuddar i ngn favoritfärg. Hade nog bytt ut lampan till en svart i textil samt hängt upp en panelkappa el hissgardin i vitt. Tycker de är snyggast om man håller sig till max 3 färger i ett rum.
Helgona, 2009-09-20
Kolla in till mig ;) Vi har helt klart likn ideer o möbler ;)
Anninna, 2009-09-21
Hej!
En tanke jag får som kanske är genomgående i bostaden är att då man har mycket mönster på väggarna så bör man hålla sig ifrån att blanda in mer mönster och kanske rikta in sig på att jobba med färger istället. Sänggaveln är ju redan på väg ut har jag förstått. Jättefin tapet i sovrummet. Vet inte om det är bilden som lurar lite men då båda långsidorna är tapetserade i den mönsrade tapeten så får jag en känsla av att rummet känns lite hoptryckt. Men jag kan också tänka att det är trevligt att ha tapeten på den motsatta sidan så man får ta del av den själv, annars har man den ju bara i ryggen hela tiden. Tipset du fick nedan om att sätta gardin på hela väggen brukar kunna bli jättefint, men jag skulle föreslå ett par lätta gardiner för att få lite luft och inte krympa rummet ytterligare. Kanske sätta dem ända uppifrån taket? Lycka till!
Nenii, 2009-09-27
Jag tycker att du har satsat så hårt på mönster i sovrummet så det är synd att inte löpa hela linan ut, faktiskt.
Jag hade med andra ord tapetserat även fönsterväggen med samma tapet. Om detta inte är ett alternativ hade jag övervägt takskenor med heltäckande gardiner eller att målat väggen i en gråare nyans, för den ser lite naken ut nu.
Jag tror du kommer tjäna mycket på att plocka bort sänggaveln och ev. byta ut den mot en mer "clean" sådan samt diskreta sängbord (nattduksbord). En vågrät tavla/spegel kan vara fint över sängen, som jag tycker borde utrustas med ett snyggt överkast. Kanske en mysig fåtölj kan passa i ett hörn?
cosyhome, 2009-10-13
ska testa
cosyhome, 2009-10-13
ok
cosyhome, 2009-10-13
det hade jag tänkt..ett par vita/ljusgråa luftiga voile gardiner..från taket
cosyhome, 2009-11-14
ungefär vad jag har i tanken