Håller på att renovera mellantjejens rum som blir 8 år i sommar. Vi gjorde inte rummet ordentligt klart eftersom hon o hennes syster inte kunde sova i samma rum längre så fort som tapeter, golv och element kom upp så flyttade hon in. Men nu står vi där och stampar för varken lust, ork eller inspiration finns. Hon är dock lite kräsen. Vill ha ett tufft men ett tjejrum därav den coola tapeten med döskallar.
Fönstret ska målas vitt och svarta fransgardniner ska upp. Lister och foder saknas oxå. Rummet känns så kalt. Vill få det lite mysigt. Sänggalven ska dit oxå men har inte hittat någon vi (läs hon) gillar. Har funderingar på att göra en egen med ett coolt tyg. Vi står alltså och stampar och hittar inte ut.
Vevve72, 2010-02-18
Tapen var ju häftig. Vad gillar hon mer för färger. Kanske ni kan måla nån av väggarna i nån färg. Snedväggen under panelen kanske i nån grå nyans. Har en dotter på 11 som är tokig i grått, svart har precis blivit färdiga (fattas lite) med hennes rum.
moreismore, 2010-02-19
Gött med en 8årig tjej som är kräsen när det gäller inredning och vill ha döskallar istället för rosa.
Jag tycker möblerna känns bra men möbleringen lite fel. Jag tycker du skall pröva och flytta om en massa så kanske du hittar en lösning som känns bättre. Jag tycker det ser ut som att sängen ska stå borta vid fönstret istället. Skrivbordet ser lite malplacerat ut som det är nu. Inte kul att sitta och stirra in i väggen.
Hur vill din dotter ha det möblerat? Hon kanske har några finfina ideer.
linlar, 2010-02-19
Har inte ens tänkt på att fråga henne om möbleringen :). Jo det är väl kul att hon har viljan. Och jag gillar svart o vitt ska bara försöka köpa lite kuddar och dyl. Hon vill ju ha det coolt och inte för barnsligt. Detsamma gäller kläder.
Minmy, 2010-02-19
Jag tycker ni har fått ihop en jättebra bas! Det fattas lite personliga detaljer men när dessa kommer upp så tror jag direkt det kommer kännas mysigare och mer ombonat.
Ett tips kan vara att köpa en störra matta, gärna en långhårig ryamatta som ger en lite "mjukare" känsla till rummet.
Om hon vill ha färg överhuvudtagit så varför inte måla en mängd olika ramar i väldigt stärka färger, typ cerise, turkos, gul etc. och fylla dom med minnen, kort på kompisar, husdjuret eller nått annat som är viktigt för henne?
Om hon inte vill ha färg så fungerar ju samma idé med enbart svarta ramar på en vit vägg eller vita ramar på den svarta...
Möbleringen tycker jag verkar jättebra, om väggen över skrivbordet känns tråkig så kan ni ju måla en del av den med svart skoltavelfärg och rama in den med antingen vita eller svarta listor (finns kort på liknande tavla i mitt album Mina Renoveringar). Det finns också magnetfärg som man kan måla med under den svarta färgen för att "tavlan" ska fungera som magnettavla också.
I övrigt kan man också göra en sittdyna i ett matchande tyg till den långa bänken...
Lycka till med förhandlingarna! ;)
linlar, 2010-02-20
Tack för massa bra tips..