Inte bara lillebror ska få nytt rum utan även lillasyster. Här hade vi tänkt att det skulle vara ett kombinerat ungdomsrum/sällskaprsum där de kan samla kompisar och titta på film och liknande. Vi har dock inte pengar eller lust att köpa en helt ny soffa då vi har en extra resårmadrass som skall fungera som soffa med mycket kuddar och så. Funderar på om jag ska sätta ben på Soff/sängen eller låta den stå på golvet. och för att göra det extra mysigt tänkte jag klä in hennes gamla sängram i madrass få den bli mjuk.
Även här är väggen i våvtapet som är grå och röd idag, men som jag tänkte måla vit och kanske göra en cool fondvägg med lila längs med väggen där "soffan" ska stå. Är dock lite tveksam till hur man ska göra med nattduksbord. blir väldigt svårt att få in något mellan sängen och soffan, så är det någon som har ett bra tips på det?
Ska även lägga in bilder här, börjar med ritningar. Tar gärna emot tips!!
ElinB83, 2010-09-01
Ikea har ju hyllor som går att sätta på väggen...dem med osynliga konsoler. De finns i 30 cm bredd. De borde fungera som nattdugsbord.
Supersara1, 2010-09-01
tveksamt om det får plats emellan, men kanke ver sängen på något vis...
Jessica., 2010-09-01
Tror att placeringen av möblerna är den bästa, så som du gjort i skissen.
Angående sängbord, så finns det så kallade "kub-hyllor" som man kan placera lite hur som helst där den får plats.