Vi har nyligen flyttat in i vår hyresrätt och jag har ingen aning om vad vi ska ha för gardiner i sovrummet, om man ska ha några över huvud taget. Har provat att sätta upp gamla gardiner på bilderna men ingen av dom ska behållas. Några förslag? Är ute efter ett väldigt mysigt sovrum, med ganska mörka färger som ska kännas lyxigt.
Tifflan, 2010-09-09
Hmmm, skumma fönster.... om du är ute efter mörkt och mysigt, kanske sätta upp gardiner från vägg till vägg och bara använda fönstret i mitten, liksom låta de två andra vara gömda?
Klarita, 2010-09-10
Hej! Jag skulle nog sätta upp två "lite rejäla" längder och lämna fönstret i mitten helt utan gardin. Då kan man dra för då man vill men ändå få in ljuset när man vill det. Det känns som att jag och Tifflan är inne på samma sak... En kompis till mig hade liknande fönster och hon hade ett par snygga lyktor i mittenfönstret. Det var också fint, det gav en mysigt intryck. Lycka till.
ElliesSweetHome, 2010-09-10
Hej! Jag ser att det redan finns rullgardiner i fönstrena. Jag skulle behålla dem och sedan för att få det enhetligt, hänga egengjorda små fejkhissgardiner över dem. Dvs de ska inte användas som hissgardin utan endast se ut som det. Dessa binds upp med små band. Fördelen med att sy dem själv är att man kan välja vilket tyg man vill, dessutom är det enkelt och mycket billigare än att köpa färdiga. Då fönstrena sitter ganska tätt kan du även använda en stång som sträcker sig över alla fönstrena. I mittersta fönstret skulle jag sedan ställa en högre lampa och en större växt.
Nallia, 2010-09-30
Jag har funderat på hissgardiner men jag tycker nästan de två fönsterna vid sidorna är för långa och smala för det... Men en lite större lämpa och växt blir det nog..=)
Nallia, 2010-09-30
Det blir nog som du föreslog, tack för tipset! Så nu blir det gardinjakt...
Nallia, 2010-09-30
Tänke att jag ska förska hitta några lite tjockare gardiner och sätta upp dom som ni föreslog, tack för tipset..
Nallia, 2010-09-30
Det är ingen balkong utanför utan typ trapphuset där det ibland går förbi folk så det blir gärna att rullgardinerna är nerrullade lite för ofta...