Nu när vi har kommit hem till vårat renoverade hus efter vi utsattes för husbranden har det blivit stopp i inredningsidéerna...Nu önskar jag hjälp och smarta idéer till dotterns rum. Hennes intressen är kläder, skor, smink och smycken...ja, en typisk tonårsdotter. Färger som rosa, brunt, vitt och svart gillas. Men problemet är hur jag ska kunna hjälpa henne att inreda på ett smart och passande sätt som hon ska trivas med. Hon trivs inte i rummet och det finns ingen bra lösning till hennes saker.
HJÄLP SÖKES OMGÅENDE!
Trendstyling, 2010-11-26
Hej hej..
Jag kan gärna hjälpa till med lite idéer till din dotters rum om så önskas? Har dock inte "tiden" just nu men återkommer senare ikväll eller imorgon..
Ha en fin dag sålänge :O)
Vänligen Natalie
sparris, 2010-11-26
Om det var mitt rum skulle jag vilja få bort all bråte längs väggarna, om motionsredskapet inte var mitt att någon bar ut det och få spegeln uppsatt på väggen istället för att ha den stående provisoriskt på golvet. Fixa lite mer mysig belysning och en bra lampa om man vill arbeta med något vid det lilla bordet. Nåt snyggt på väggarna...en modeintresserad tjej kanske gillar Cassandra Rhodin eller Liselotte Watkins? Om rosa gillas, varför inte go all out och måla väggarna i den färgen?
LammTrollet, 2010-11-26
Vad glad jag blir med tipsen :) Men väggen är nymålad och hon har själv valt färgen champinjon. Vet inte om jag ska köpa en sk stege som hylla. Vet inte? :/
Kom gärna med mera tips och förslag...allt är välkommet :)
LammTrollet, 2010-11-26
Tack! Det vore toppen med hjälp. Jag blir nervös bara man tittar in till dotterns rum. Hon vill så gärna få fint. Men hon vet inte hur. Vi har problem med idéerna nu.
Vi hörs...
LammTrollet, 2010-11-26
Jo, jag vet att hon behöver förvaring osv...Det är just det jag vill ha hjälp med. Hur och vad hon ska ha. Just nu sitter idéerna fast. Vet inte hur jag ska få till det mysigt och romantiskt osv...
Hjälp mig gärna :)
ninnisthlm, 2010-11-26
Kanske Ikeas dagbädd Hemnes kan lösa lite av förvaringsfrågan? Sen hade jag nog låtit byrån och skrivbordet byta plats. Kanske en rund färgstark ryamatta framför sängen, och slutligen en überschön mysfåtölj i hörnet mittemot sängen.
LammTrollet, 2010-11-27
Tack för ditt förslag...Låter mysigt! :) Kanske man ska ha nåt på väggen också som hylla eller nåt? :/
LammTrollet, 2010-11-27
Alldelse riktigt. Jag har en garderob i hallen och en annan liknande i vårat sovrum. De slukar bra också :)
Trendstyling, 2010-11-27
Hej igen.. Om jag fick göra om hela rummet så är detta mitt tips.. Kanske ngt faller henne i smaken :O)
Först ut med allt, speciellt allt "bråte" om möjligt även bort med motionscykeln.
* Köp till högre ben till sängen och sätt rull-lådor under sängen för förvaring
* Om möjligt, köp till ett längre skriv/sminkbord med ev hurts till för mer förvaring (menar nu det svarta mindre skänkbordet till höger om dörren)
* Ovan nuvarande bord (där spegeln står) sätt upp tex 3st 40x40 enplans-hyllor i trapp-läge, alltså tripp, trapp, trull på snedden och ha tex en växt, en vas och ngn svart eller rosa rekvisita på endera av hyllaorna. Finns på Ikea för 49:-/st, Alt 2st ngt längre hyllor i trapp-läge.
* Alternativt att istället sätta upp en stor/maffig svart eller rosa vägg-klocka.
* Sätt upp spegeln till höger om sminkbordet (där väggdekoren sitter nu)
* Om ekonomisk möjlighet skulle jag byta ut sminkbordet mot ett ngt längre ev byråer och mindre djup på det, gärna i vitt med många lådor för förvaring.
* Ovan "det ev nya" någon romantisk väggtext "finns många fina på Tradera till mkt bra priser, sök på väggtext eller väggdekor i sökrutan.
* En rund "Rosa" rya matta bredvid säng
* Ngn större varm, romantisk taklampa, gärna i silver eller vit och/eller mindre vägglampa vid säng.
* Vid ej utbyte av svarta sminkbordet bör det flyttas ngt längre in, intill fönstret för lite mer utrymme av att "spegla sig" :O)
* Ngn större läcker golv vas i silver, svart eller rosa med ngn växt i (då alltså till höger om sminkbordet och bredvid till vänster om spegeln)
* Om möjligt, köp även till ngn svart och rosa kudde till sängen + en gossig vit pläd och placera den vid fotkanten (den kan vikas fint eller kastas lite slarvigt/mysigt på)
* Om (hon får :O) Sätta upp tex 3-5st krokar på panelen där motionscykeln står idag. Vita el svarta i lite olika höjder och ha sina väskor hängandes på. Kan bli fint med krokar i hjärtformat.
Allt kan fyndas på Ikea eller ännu bättre, på blocket :O)
Hoppas ngn av mina idéer faller henne i smaken =) Stort lycka till!
LammTrollet, 2010-11-27
Oj...inte illa av dig att lägga ner en massa tid att hjälpa mig med förslag. Allt låter jättebra. Men "pigtittar byrån" blir kvar i rummet iallafall eftersom den är nyiköpt av dotterns önskan. Jag får nog ta en tur ner till Ikea snart och se vad jag kan hitta där. Ska ha koll på Blocket också :)
Tack så mycket för hjälpen! :D