Behöver hjälp med min flickas rum.
Någon som kan hjäpa mig att färgsätta till denna tapet och bård,
funderar på att måla över tapetet till vitt som övriga rummet, då jag tycker det är svårt att sätta till färger.
Ge gärna tips var jag Kan hitta snygg inredning till rummet.
Om jag målar vitt vad tycker ni jag skall ha för färger?
Vad för typ av matta färg rund fyrkantig ?
Tacksam för all hjälp :)
iceflower, 2011-07-10
hejsan
Hade nog dragit ner tapeterna helt och hållit, satt upp en väv som inte har någon struktur i sig eller en mickrolitväv. Kräver ju lite jobb, men på en väv kan du ju måla så mycket du vill. Så ångrar du dig eller din tös så e det bara att måla över med ny färg. Så kan man ju själv göra lite handavtryck, fotavtryck, gubbar, skriva ord m.m. Bara ha fantasi.
Sätter man däremot tapet e du mer bunden till den, och kanske oxå svårare att sätta till färger. Dock e kanske inte väv lika roligt men du kan göra om oftare!
Mattor och annat e lättare att hjälpa dig med när du väl bestämt dig med vad du ska ha, tapeten kvar och måla över eller sätta helt nytt, med väv?
lycka till!
mvh marika
iceflower, 2011-07-10
http://www.google.se/search?q=barnrum+flicka&hl=sv&biw=1440&bih=731&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&ei=CooZTp6pF4POswah-_zADw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CDoQ_AUoAQ
en länk till google...på bilder på flickrum :)
iceflower, 2011-07-10
http://www.google.se/search?hl=sv&biw=1440&bih=731&tbm=isch&sa=1&q=barnrum+flickrum&oq=barnrum+flick&aq=0&aqi=g1&aql=undefined&gs_sm=e&gs_upl=33058l33058l0l1l1l0l0l0l0l156l156l0.1l1
några fler :)
golden2, 2011-07-10
Tack för ditt svar:)
Tror att jag målar över tapeten med vitt som dom andra väggarna.
Har aldrig riktigt kommit överens med denna tapet o bård:)
v.persson, 2011-07-10
Jag tyckte tapeten var rolig! Kul med lite variation mot andra flickrum, vitt och rosa... Jag skulle behålla tapeten så länge dottern inte hade egna åsikter, och inreda med andra färger i kuddar och gardiner m.m. Till den där gröna nyansen tycker jag att det är jättefint med kombinationen vitt, ljusrosa och turkost!
t.ex. långa gardinlängder i vitt eller rosa för att blanda upp fokuset som tapeten tar. Men ändå behålla rullgardinen, praktiskt och gör att fönstret ser större ut! Turkos matta, gärna rund för att mjuka upp alla de andra kantiga möblerna.
Ett annat förslag är att klä insidorna på garderobsdörrarna med något passande tyg och kanske matcha med några härliga kuddar i sängen. Personligen skulle jag även gilla att ha en mysig fotölj att krypa upp i för bokläsning eller liknande! Gärna göra en barnbokhylla av tavellister där vid garderoben, så att dottern ser framsidan på alla böckerna och själv kan nå dem med tiden. Som en liten läshörna!
Hoppas du fick några idéer :)
SaraAhonen, 2011-07-10
Om du är intresserad av barntavlor till rummet finns det billigt här: www.saraahonen.blogspot.com :) Hoppas att det inspirerar dig lite! :) Mvh, Sara
MamsellZ, 2011-07-12
Jag tycker tapeten var söt, men har generellt sett svårt för bårder, måla bara bården vit kanske och trycka flickans namn, fina bilder, hennes fötter och händer på kanske?
golden2, 2011-07-12
Gillar inte heller bård :)
golden2, 2011-07-12
Skalll jag titta närmare på:) Tack
golden2, 2011-07-12
Tack för dna ideer ,skall ut och kolla efter dessa färger,Min man blir glad om han slipper måla om:)