Jag och min pojkvän har just flyttat in i en ny lägenhet och nu behöver jag hjälp med vårt sovrum.
Jag gillar vitt och grått, men sovrummet känns allt för trist i bara vitt. Jag ber därför om råd och hjälp med att få sovrummet mysigare.
Eftersom det är en hyresrätt kan vi inte måla eller tapetsera väggarna.
Mette., 2011-07-19
Eller kanske en färgklick i rummet?
MamsellZ, 2011-07-19
Håller med nedanstående skrivare, men vill du absolut bara ha vitt eller grått så ta grått då. Gärna glansigt tyg med sidenkänsla för lite lyx = )
Petra84, 2011-07-19
Istället för en sänggavel, såg jag i ett annat album här SR, att man tagit tyg och hängt bakom sängen. Det blir som en sänggavel samt att det blir en liten färgklick.
NattTroll, 2011-07-20
eftersom du verkar vilja gå i vitt och grått och föreslår jag silver?
lite ljustakar i silver och lite mysbelysning, sedan kanske något överkasst och några prydnads kuddar i någon varm färg kanske? du kan ju köpa gardiner i samma färg.
det gör rummet varmare och kan bytas med tiden och du slipper måla om hela rummet.
krukor och växster i fönstret kan göra en mer hemtrevlig kännsla med.
Carolyne, 2011-07-20
Hallå!
Då du vill ha det vitt och grått i sovrummet föreslår jag grå sängkläder, vitt överkast som du kan ha över enbart en del utav sängen så att det gråa kommer fram. Den grå färgen kan du ta fram i prydnadskuddar där du blandar vita nyanser och olika grå nyanser, bulla upp med en riktig hög så att det inte ser alltför "puttinutigt" ut. Som det tidigare står så håller jag med om detaljer i silver som eventuellt ljusstakar i silver/metall. I vårat sovrum har jag inrett med vitt och grått, även i köket/matplatsen. I sovrummet har vi en bit byrå med några grå ljushus i gråzink. Riktigt snyggt. Sedan har vi även en vit sängram och de förslag jag gav dig..vita rullgardiner och en murgröna i en båge så att man får lite liv i det hela och bryter av med lagom gröna växter.
Fler bilder på vårat sovrum kommer..lycka till! :)
Caroline.
Carolyne, 2011-07-20
Ett till tipps kan vara att köpa självhäftande dekorer, i grått och bryta av med det mot en vit vägg, gäller att du då placerar detta på ett bra ställe och kanske då inte precis ovanför sängen om du tänkt dig en sängram/gavel då det kan bli mycket på samma ställe och om du vill att sängramen/gaveln kommer fram.