I korthet: Jag flyttar till en ny lägenhet om en månad tillsammans med Herr Tandborste och hans vänner Storsoffa och Platt-TV.
Jag hann inte mäta hela lägenheten på visningen men jag byggde en snabb 3D-skiss i korrekt skala utifrån det jag hann mäta. Rummet är 3.6 x 5 meter. Soffan är 3 meter lång och max 2 meter djup vid divanen.
Jag vill få in en bokhylla och en plats för min Xbox + Playstation 3. Ett soffbord tillkommer också. Låt oss inte glömma Storsoffa.
Det är jättesvårt att se det framför sig med bara en 3D-skiss att utgå ifrån. Det tycker jag också. Men har ni några tips på minimalistiska möbler? Förutom soffan kommer jag att köpa allt nytt. Jag kommer bara att bo här i ett eller två år och jag älskar min soffa. Att byta ut den är inte ett alternativ, särskilt iom att jag ändå flyttar "snart".
När jag flyttat in får jag uppdatera med nya bilder! :) Tacksam för all hjälp och inspiration!
//Mattias
Blinkan, 2012-02-28
Är divanen inte vändbar? :/
ninor, 2012-02-28
Du kanske kan ha något slags vägghängt skåp under TV:n med plats för xbox, PS3 etc? Och en stor bokhylla mot den tomma väggen?