Vi hade detta rum som sovrum tidigare men valde att flytta ner till källaren istället. Nu ska vi använda det här rummet som ett datarum/pysselrum, det ska alltså få plats både pysselsaker, dator och allt som hör dit samt en studio. Någon som har några bra ideér på hur man kan få rummet mer rymligt, hemtrevligt och ljust?
EmelieSvensson, 2012-06-30
Du har inga fler bilder på rummet? Jag har svårt att få en uppfattning om rummets storlek, är det en soffa eller säng till höger om balkongdörren?
Generellt så tycker jag att väggfast skrivbord funkar bäst i hobbyrum/pysselrum/datorrum.
Jag hade tagit bort garderoberna för att kunna utnyttja den väggen bättre.
Jag hade gjort ett långt väggfast skrivbord som "L-formation" på väggen där garderoberna står samt in en bit på väggen med tapet och sedan avslutat med skåp/bokhylla med bra förvaring för pyssel, spel mm.
Vill man ha synlig förvaring av pysselsakerna är ju väggfasta hyllor onvanför skrivbordet, då kan man ju också förlänga skrivbordsdelen. Det beror ju på hur mycket yta man behöver.
Hurtsar är väldigt bra att ha under skrivbordet och man kan ofta ha hurtsar som lite stödben under bordsskivan.
Ellison, 2013-02-10
Det har stått en soffa där, men inte nu längre.
Ja, vi har funderat på att ta bort garderoberna och ha ett skrivbord som du säger. Det känns som att det kommer bli mer utrymma i och med att rummet är svårmöblerat annars. Ska testa mig fram, tack för tipset! :)