Ja, vår nya lgh då. Hur ska vi möblera? Främst undrar jag om vardagsrummet. Idag har vi två stora soffor, men de ska vi inte ha kvar, vi är i behov av en bäddsoffa då sambons goa mamma bor långt bort.
Vi har bestå tv möbel från Ikea men det är nästan allt vi har som vi ska behålla. Lackborden, de små har vi 4 st av och de behåller vi gärna då vi är i behov av att kunna dra varsitt bord till oss vid fredagsmyset. Dörren kommer vi att ta bort så det bara är en öppning in dit. Även vid köket tar vi bort dörren.
Två av garderoberna i hallen ska vi ta bort och ställa tillbaka i sovrummen.
ansen, 2012-08-08
Om ni ska köpa nu soffa köp en hörnsoffa. Sätt i vänstra hörnet längstner... asså på motsatt sida av fönstret.
Den väggen verkar vara 2 x 1,5 meter kanske...om jag förstår mätstickan till vänster. Så det får ju inte plats någon jättesoffa. och tv på väggen mot köket.
Alternativt sätter ni soffan "mitt i rummet" Alltså en L soffa som ni sätter med den längsta delen med ryggen mot fönstret...så långt upp det går till dörren in till sovrummet. Den andra delen...alltså den korta delen av L:et står liksom mitt i rummet och så har ni tv-bänk mot väggen som går till hallen.
haha gud så svårt att förklara i text!
Lycka till!!
MamsellZ, 2012-08-09
Tack : ) Jag förstod utmärkt : ) Ja, vi funderade på en bäddhörnsoffa och placera som du föreslår. Undrar dock lite vad tusan vi ska ha i andra änden haha. Har nyss sålt bort ett matbord som hade passat bra där. Och det blir en hel del nyinköp som är mer nödvändiga så.. Jaja, vi får se. = )