Jag bor i en gammal hyresrätt från 50 talet och blir aldrig nöjd med mina försök till att inreda fin hemma. Det jag vill ha är en modern stil men ändå inte för kalt utan det ska vara varmt och hemtrevligt samtidigt. Många av er här inne bor väldigt snyggt, men det är för "inredningskatalog" likt och det är inte så jag vill ha det.
Har ni några förslag på hur man kan få det mer hemtrevligt?
Tex, jag blev mycket nöjdare med bordet på bilden när det kom på en fin duk där samt fruktfat, ljus samt blommor, men hur kan jag göra vid tv-bänken samt i fönstret?
Bilden är lite gammal men jag vet att det är långt från klart. Fattas tavlor osv.
lembke, 2013-02-12
under bordet i köket hade jag satsat på en matta för att få det lite "varmare & mysigare", i övrigt tycker jag du hade jätte fint :) Lycka till!
annibond, 2013-02-12
Håller med föregående talare, om en matta i köket. Tycker du har det väldigt mysigt :)
FrkHansson, 2013-02-13
Du har ju valt rätt minimalistisk stil på möblemanget så då blir ju looken förstås lite "kallare" liksom.
angeiica, 2013-02-13
i köket är det för att en barnstol ska stå där på "flajen" samtidigt som man ska kunna komma förbi in till v-rummet.
angeiica, 2013-02-13
tack :) har du mer förslag? :)
angeiica, 2013-02-13
tack :) lär kolla upp det då om jag hittar en som passar ihop med mattan jag står på när jag tar kortet. Har du mer förslag? :)
JoNi, 2013-02-15
Jag skulle tipsa på andra gardiner i köket så du får lite kontrast och liv emot väggen samt en vit stringhylla på väggen i köket med kanske lite böcker och någon blomma i.
I vardagsrummet skulle jag sätta upp tvn på väggen så du får lite mer luft och yta att placera grejjer på tv bänken samt även placera en långsmak golv vas på golvet till vänster om tv bänken med någon typ av torkat ris som tex finns på IKEA.
Lycka till!
vildeshem, 2013-02-19
Helt klart en matta i köket! :)
angeiica, 2013-03-08
Gardiner är beställda till både kök och vardsgsrum men kommer inte förrän i slutet av maj. :/
vet dessvärre inte om man kan placera tvn på väggen då det är en relativt gammal plattv. (3 år)
JoNi, 2013-03-08
Jo de ska du allt kunna, de finns olika infästningar bak på din tv beroende på vilket väggstativ du skaffar. VESA standard passar alltid