Vi har precis köpt ett radhus och funderar för fullt på hur vi ska inreda.
Badrummet som är på övervåningen ska vi totalrenovera då det är från 80-talet. Vi tänkte då passa på att kanske bygga till en bastu också :)
Men vårt problem är var ska vi ha tvättstugan?? Eller det kanske bara behövs en tvättpelare? Ni som bor i hus, vad har ni för åsikter?
najaden, 2013-10-22
Som det ser ut på ritningen verkar det finnas plats för tvättmaskin och tumlare i duschutrymmet på undervåningen. Antingen pelare + bänk som ni kan ha trådbackar med tvättsortering under. Eller också bänk med maskinerna under. Nån typ av överskåp. Men det verkar också finnas gott om plats i förrådet så det är kanske ett ännu bättre alternativ.
consson, 2013-10-22
Väldigt praktiskt att ha tvättpelaren på övervåningen - där byter man kläder, lakan, handdukar etc. Slipper springa upp och ner med all tvätt!
Men gör ett grovkök i förrådet bredvid köket: med tvättbänk för skitiga stövlar, enkel torkställning på väggen för golvtrasor etc., plats för målargrejor, verktyg, städ och sånt. kanske en tvättmaskin nr 2? Ett grovkök är en välsignelse i ett hus.
carolineekholm, 2013-10-23
Det är det jag också börja känna att det kanske är enklast att slippa springa i trappen med tvätten. Tack för tipset om ett grovkök, det har jag nog inte tänkt på annars
carolineekholm, 2013-10-23
Jag tror att vi kommer att byta plats på duschen och badkaret. Att när vi renoverar badrummet så flyttar vi upp duschen och sätter ett badkar på undervåningen.
MamsellZ, 2013-10-25
UNDERBART! Styleroom har fixat funktionen att kunna sätta in bild direkt :) Då slipper jag få varningar för att jag länkar till ett eget album :) Iaf, jag har ritat ett helt annat förslag som innebär mer ombyggnation, men, fönster (iaf om de är i trä) i badrum är sällan bra, särskilt inte om man duschar i det. Så jag ritade helt enkelt om alltihopa. Annars tycker jag ditt förslag var bra, men behåll badkaret där uppe då och ordna så duschdraperiet gåratt dra bakom också och täcka fönstret vid dusch.