Som rubriken lyder. Jag har köpt ett begat skrivbord som är knallgrönt och förmodligen har stått i ett barnrum. Det är helt i trä och jag har tagit bort färgen på själva skivan men det visar sig vara ganska mycket kvistar och grejer så jag tror att det blir att måla det istället för att betsa, vilket var min ursprungliga idé.
Så! Någon kul idé? En kul färg? Någon pysslig eller fiffig färgdetalj? Jag stirrar mig blind och har inga eller allt för mysko idéer!
mimmirnnqvist, 2014-02-22
Lite så här ser det ut i resten av rummet - färger och grejs lite här och var.
shalita, 2014-02-23
Jag hade gärna sett det i någon av följande färger: svart (enklast men kanske tråkigast?!), blå samma nyans som de helblå filtarna i soffan (som även gardinen går åt) eller röd (den vinröda?/mörkare ton som finns inslag av i mattan).
Passande handtag till, om du skulle byta ut dem, liknande dessa i typ järnoxid: http://m.clasohlson.com/se/Handtag/40-7009
alexalex, 2014-02-25
Jag tycker du ska välja en valfri färg för hela rummet som kompletterar dina svarta möbler (vinrött hade varit väldigt fint, men med svart kan du nästan ta vad som helst). När du har valt färgen, hitta en matta och gardiner som har den valda färgen, sen kommer du veta vilka färger du ska använda till ditt skrivbord. Fina handtag kan du hitta på bauhaus, sen kan du spraya dem eller tapetsera dem beroende på form.