Detta är mitt sovrum i sommarstugan.
SNÄLLA, hjälp! :)
* Jag ogillar elementet -fult ju!
* Någon slags mörkläggning måste jag ha för fönstret. Hissgardin tycker jag är snyggt men just denna mörklägger inte, och var ska jag iaf hänga den? Mörkläggningsrullgardin tycker jag är ganska fult, om än praktiskt såklart.
* Nattduksbordet använder jag inte till fullo trots att jag behöver någonstans att ställa in böcker och annat. Men jag funderar på att sätta upp ett gammaldags hörnskåp i ett annat hörn.
* Jag vill dock ha iaf EN låda vid sängen där krimskrams kan vara...typ nagelolja, nässpray och sådant.
* Jag vill ha en lama vid sängen eller fönstret.
Jag har ju lite äldre-stil i rummet.
Jag har en gammal mörk chiffonje i andra änden av rummet och på ena sidan av fönstret har jag ju en gammal fåtölj som jag gillar.
Men hur ska jag lösa mina problem?
Ni kloka duktiga människor, kom med tips och idéer!!!! Jag har kört fast!
Akua, 2014-07-11
bild med hissgardinen från takhöjden
Akua, 2014-07-11
trodde jag...
Akua, 2014-07-11
ännu en bild
Akua, 2014-07-11
tapeten
Akua, 2014-07-11
..
Akua, 2014-07-11
ja..och visst känns ändå nattduksbordet lite intryckt..eller det ser ju iaf luftigare utan det.
Akua, 2014-07-13
Ingen som kan komma med tips?? :(
Katwinkle, 2014-07-13
Ser mysigt ut! För att ge några tips:
Jag skulle fixa ett elementskydd med samma höjd och bredd som fönsterbrädan, då får du en bred fönstersmyg där man kan ställa en snygg korg eller låda med lock för alla "smågrejer". Nattduksbordet kan du då ta bort och sätta upp det gammaldags hörnskåpet du skrev om.
För mörkläggning av rummet skulle man kunna hitta ett snyggt tyg eller kanske t.o.m. en vaxduk. Mät ut tyget till precis mer än fönsterfodrens bredd och längd. Sätt en öljett i de övre hörnen av tyget och en snygg krok på var sida i fönsterfodret. Häng dit på kvällen när det är sovdags.
Hoppas du fick nån ide av mina funderingar!
Katwinkle, 2014-07-13
Glömde skriva en sak. Möblera runt med möblerna i rummet för att se om du kan få till det annorlunda med hjälp av det.
Akua, 2014-07-13
Jag har också funderat på att göra något slags elementskydd. Finns ju olika sätt att göra det på...har aldrig gjort något sådant eller snickrat direkt men jag är inte bangen på att försöka iaf :) Problemet är ju att sängen går ut en bit under fönstret, och jag vet inte alls hur man ska kunna lösa ett elementskydd på ett snyggt sätt. Det går inte att möblera sängen på annat sätt heller...rummet har lite konstig form pga att det byggts ut. Sängen kan dras ifrån väggen vid fönstret (ned mot fotändan typ) ca 20 cm kanske men det är allt.
Man vill väl helst att elementsyddet är centrerat vid fönstret att det inte saknas element skydd på 10cm vid sängen.
Förstår du hur jag menar? :)