Ursäkta röran (vi bygger om ;) ).. Behöver råd om dotterns rum. Håller på med två rum samtidigt nu, så inte gjort nåt i hennes rum ännu. Hon har ett genomgångsrum, utan fönster.. rummet längre in blir storebroderns. Här är iaf 4 bilder som visar hur hennes rum ser ut nu. På första bilden har jag ju tänkt att ha en vitmålad liggandes panelvägg.. Lika så syns den väggen på bild nr 4. Men nu undrar jag hur jag ska göra med resten av väggarna.. Tanken är ju att vi ska tapetsera. Men frågan är om vi ska tapetsera resten av rummet eller bara viss del av rummet.. I så fall hur? Hur hade ni gjort? Jag funderar antingen på en rutig eller en prickig tapet.. men just nu lutar det åt prickig..
imm0rtelle, 2014-07-26
Här är tapeten jag tänkt mig.. Älskar den rosa nyansen.. men frågan är om det blir för mkt för hela rummet (bortsätt från den vitmålade panelväggen)?
Smart idé med speglarna! :)
imm0rtelle, 2014-07-26
Sambon som är elektriker kom med ett förslag för ett tag sedan som jag sa nej till... men efter lite eftertanke kanske det inte vore så dumt ändå.. Det var iaf att sätta små små spottar på den översta panellängen.. tror de är vita spotarna så hade ju nog inte synts så mkt.. bara rädd att det kommer se dumt ut..
Villaniskogsbrynet, 2014-08-04
Vi har snedtak i tjejernas rum. Men där går det vita taket ner på de "sneda" delarna. Det blir lite ljusare så. Glansig tapet som reflekterar ljuset kanske? Jag funderar på att ha en ljus tapet med glansigt mönster och bygga in ledslingor med rörelsedetektor i genomgångshallen i vårt nya hus.
Låter jättefint med vit panel och den prickiga tapeten.