Jag är inte så ofta inne på Styleroom (och jag verkligen inte kollat på alla bilder) men varje gång jag går in och tittar lite på rum i olika album så slås jag av hur många som tycks gilla det minimalistiska stilen....eller?
Visst, jättefiiiint med många rena ytor och alla saker i samma stil men.....så strikt, tråkigt, färglöst, grått, vitt, svart och opersonligt. Och "omysigt". Och var alla underbara inomhusväxter? I bästa fall kan man oftast se kanske en eller 2 växter i ett rum vilket gör att rummet ser väldigt "dött" ut. Och varför är man så rädd för färger? T.o.m. barnrummen ser ofta väldigt stela och färglösa ut.
Det är tråkigt för mig som gillar mysiga rum men mycket färger, saker i olika stilar och mycket växter. Jag har väldigt svårt att hitta någon inspiration här. Det är väl helt enkelt inte rätt sida för mig.
beali, 2014-08-19
Inte jag!
Men du får väl lägga upp lite egna album med din färgglada inredning och omvända alla "ljust, vitt & fräscht"-förespråkare!!
Själv är jag mycket för retro och kitsch, sök på det och du finner en hel del. Sedan ska det tydligen finnas en facebookgrupp för folk som gillar färgglad inredning, men har inte kollat upp det själv...
Nman, 2014-08-19
Ok jag har tittat i ditt album nu och jag gillar det!
Allt är inte min stil men för mig är det mycket härligare att se hur du har gjort än hos någon annan jag har sett här.
Trevliga lösningar, fina färger.
Jag gillar att du har olika stolar till köksbordet!!
Ja jag ska banne mig lägga upp ett album från min lgh :)
beali, 2014-08-20
Haha, tack! Men mina album är ingenting mot andra här! Kolla in användarna: hencopenco,modernretro,pinkfriday eller colourmad. Där snackar vi färg och mycket inspiration enligt min mening!
beali, 2014-08-20
korrigering, pink friday heter misskittykat eller liknande stavning...
Nman, 2014-08-20
Ja jag sökte sedan efter ordet "färg" och hittade en del :)
Ursäkta men hur i helsike söker man efter en specifik medlem....?
Jag kan inte hitta hur man gör haha....
StyleRoom, 2014-08-20
Du kan använda sökrutan för att söka på medlemmar. Tyvärr måste man skriva i medlemmens exakta namn för att få en träff.
På resultatsidan ser du "Hittade en medlem med namnet ..."
http://www.styleroom.se/search/images?q=misskittykat
Nman, 2014-08-20
Aha jag provade det först men läste bara "Inga bilder hittades för....".
Ok tack för hjälpen...
Nman, 2014-08-20
Ja vissa har verkligen extremt mycket färger. Så mycket har inte jag men det är ändå kul att se och man blir betydligt gladare av dessa album än av många andra ;)
Däremot har jag extremt mycket växter...
Kommer bilder så småningom!
LedsenClown, 2014-08-21
Jag håller helt och hållet med om växtligheten! Mer djungel i vardagsrummen!
Nman, 2014-11-14
Nu har jag lagt in lite bilder från min lägenhet :)